В първата си фактурата след промяна на условията по договора, ще видиш следните суми, свързани с месечните такси:
•приспада се авансово заплатената месечна такса от стария план
•начислява се месечна такса по твоя нов план, пропорционално за броя дни от влизане в сила на новия план до края на отчетния период
•начислява се авансова месечна такса по новия план за следващия отчетен период
Пример: Бил си на план с месечен абонамент 30лв. и преминаваш на план за 40лв месечно. Датата на фактуриране ти се запазва, а именно 20то число. На 10.04 влиза в сила новия план. Съответно на 20.04, когато ти излиза фактура, ще се отразят следните такси:
•приспада се авансово заплатената месечна такса oт стария план – понеже си предплатил 30лв. за използване на стария план за 30 дни (пропорционално на дните се получава, че заплащаш по 1лв. на ден), но всъщност си бил на него 20 дни, ти се възстановяват 10лв.
•начислява се месечна такса по новия план, пропорционално за броя дни от влизане в сила на новия план до края на отчетния период- от 10.04 до 19.04 ти си използвал новия план и заплащаш само за тези дни.
•начислява се авансова месечна такса по новия план за следващия отчетен период
Колко минути ще получа, ако си сменя плана по средата на отчетния период?
Ако направиш промяна на плана си по средата на отчетния период, ще получиш пропорционално количество минути:
•Минути от стария план за дните, в които е бил активен номерът - например, ако в стария план имаш 300 минути на месец и си бил на него 15 дни, ще получиш 150 минути.
•Минути за новия план, изчислени пропорционално за дните, в които си го използвал - за другите 15 дни ще получиш половината от минутите по новия план. Например, ако по него имаш 1000 минути- ще получиш 500.
Ако през съответния отчетен период си изговорил повече минути от тези, които се полагат, разговорите ти ще се таксуват.