Въпроси и отговори
Отчетният период е период от един месец, за който се начисляват използваните мобилни услуги, месечни такси и отстъпки, съгласно условията на твоя абонаментен план от Yettel. Той започва на една и съща дата всеки месец, наречена дата на фактуриране. На датата на фактуриране се начислява използването на мобилни услуги през изминалия отчетен период, както и авансови абонаментни такси и отстъпки за предстоящия отчетен период. След тази дата текущата сметка се занулява.
Твоята първа фактура от Yettel се издава, след като вече имаш активна услуга. Датата на издаване на първата фактура е и датата, на която редовно ще издаваме твоите фактури.
Срокът за плащане на фактурата е посочен в нея и обикновено е 15 дни, считано от датата на нейното издаване. Този срок е валиден, когато не е достигнат кредитният лимит. В противен случай плащането трябва да стане незабавно.
Пример: Ако фактурата ти излиза на 5-то число всеки месец, срокът, в който трябва да платиш дължимата сума, е 20-то число на същия месец.
За да не пропускаш срока за плащане на сумите по издадените фактури и да следиш всичко лесно, изтегли мобилното приложение Yettel. През него можеш, както да следиш своята текуща сметка, така и да плащаш онлайн сметките си с кредитна или дебитна карта.
За да си информиран, Yettel те известява с SMS всеки път, когато излиза твоята месечна фактура.
С това известие ти изпращаме кратка информация за твоята нова фактура – за стойността ѝ и датата на фактуриране. Сумата включва ДДС, отстъпки от фактура и др. (например направени корекции, трансфер на баланс). Известяването с SMS е напълно безплатна услуга.
Достъпът до твоите фактури в електронен формат в приложението Yettel и уеб портала Yettel също е безплатен. Единствено е необходимо да имаш Yettel профил за вход в тях.
Как да получа услугата за известяване?
Като частен клиент на абонаментни планове за услуги, с включването си в мрежата на Yettel, ти автоматично получаваш услугата.
Услугата за известяване за нова фактура с SMS не е достъпна за абонати, които използват фиксирана телефонна услуга, и услугата „Интернет за дома“.
Потреблението към номера с добавена стойност се таксува извън пакета, с който разполагаш. Това означава, че цената на услугата, която ползваш се добавя към цената на самия разговор. Търговецът, който ползва номер с добавена стойност, следва да е обявил цена за минута разговор към този номер.
Yettel предлага следните възможности за плащане на сметки:
Плащане онлайн в мобилното приложение Yettel и в Yettel уеб портала
В брой:
- на каса;
- в клон на Български пощи
- на каса на Изипей
- на каса на Фастпей;
През портал за онлайн банкиране на твоята банка;
В банка с платежно нареждане по твоя персонален IBAN. Повече информация за твоя персонален IBAN можеш да откриеш тук.
Автоматично плащане от твоята банка през твоята разплащателна сметка;
Чрез интернет през сайта на:
- www.epay.bg;
- www.transcard.bg
- www.icard.bg
През портал за онлайн банкиране на твоята банка;
През портал за онлайн банкиране на твоята банка;
Откъде можеш да провериш клиентския си номер?
В мобилното приложение Yettel в меню Сметки или в меню Плащане.
през безплатната услуга My Menu *123# опция 4, след това избираш опция 5 или накратко набираш *123*4*5#
през автоматичното информационно обслужване на номер 123
посети раздел Сметка и плащане в Yettel портал
на първата страница на твоята хартиена фактура
изпращане на SMS с текст 11 на номер 1000
През портал за онлайн банкиране на твоята банка;
Откъде можеш да провериш твоята сметка?
в мобилното приложението Yettel
уеб портала Yettel
през безплатната услуга My Menu *123# опция 4, след това избираш опция 1 или накратко набираш *123*4*1#, след което ще получиш SMS с информацията относно твоята сметка
през автоматичното информационно обслужване на номер 123
с изпращане на SMS с текст 10 на номер 1000
За допълнителна информация относно онлайн плащания виж секция Онлайн плащане.
Ако не заплатиш сметката си навреме, твоите изходящи услуги ще бъдат спрени. Следващата стъпка е спиране и на входящите обаждания. Можеш да заплатиш сметката си като избереш най-удобния за теб метод на плащане или временно да активираш спрените ти услуги (SMS, MMS, MB, обаждания) с услугата Временно активиране. Временно активиране може да се извърши до 72 часа от момента на спирането на изходящите ти услуги, като те ще останат активни за срок от 96 часа от спирането, независимо кога си активирал услугата Временно активиране. Цената на услугата е 3.10 лв./1.59 евро с ДДС.
Предстои ограничаване и на входящите ти обаждания, ако вече имаш една неплатена в срок сметка и е издадена втора фактура за плащане.
Ако клиент не заплати дължимите си към Yettel суми в установения срок, операторът може да продължи действията си за събиране на дължимите суми, възлагайки това на трети страни. Yettel възлага организиране на събирането на изискуеми и просрочени задължения от длъжници и съответно е сключил договор за възлагане със следните организации:
Финанс ПроТект ООД
Кредитреформ България ЕООД
Ди Си Ей Мениджмънт АД (предходно търговско наименование С.Г.Груп ООД )
ЕЙ ЕС ДЖИ КЪЛЕКШЪН ООД (предходно търговско наименование Еф и Ел Консулт ООД)
Иновативни Финанси ООД
Финанс Про Колект ООД






