Skip to main content

Фактури и плащания

Submitted by Anonymous (not verified) on
Faqs FAQ

Въпроси и отговори

Първа фактура след прекратяване на услуга при изтекъл срок на договора:

Във всяка фактура за абонаментния ти план е включена месечна такса, която се заплаща предварително за следващия месец. Ако прекратиш договора, ще ти възстановим част от тази предварително платена сума. Сумата за връщане се изчислява пропорционално спрямо датата, на която услугата е спряна, и датата на издаване на фактурата.

Пример:

Услугата е с месечна абонаментна такса от 30 лв./15.34 евро и договорът за нея е валиден до 15.03. Фактурите се издават на 1-во число на всеки месец. Ако услугата бъде прекратена на 15.03, първата фактура след прекратяване ще бъде издадена на 01.04. Във фактурата от 01.04 ще бъде възстановена пропорционална част от месечната такса за периода от 15.03 до 31.03.

Възстановената сума от абонаментна месечна такса може да бъде използванaпо следния начин:

1.      За покриване на задължения по услугата, която се прекратява.
2.      За покриване на текущи или бъдещи задължения от други активни услуги под същия клиентски номер.
- Може да бъде прехвърлена и към друг твой клиентски номер, под който има  активни услуги или задължения. Това става  с подаване на заявление в магазин или по електронен път с КЕП на info@yettel.bg
3.      Ако след прекратяване на услугата нямаш други активни услуги към нас, можеш да избереш  някоя от следните опции за възстановяване на сумата:
- Възстановяване на сума на каса на  EasyPay – с подаване на заявление в магазин или по електронен път с КЕП на info@yettel.bg
- Възстановяване на сума по банков път – с подаване на заявление в магазин или по електронен път с КЕП на info@yettel.bg
- Прехвърляне на сумата към клиентски номер на трето лице, под който има  активни услуги или задължения - с подаване на заявление в магазин.

Какво се начислява в първата фактура след активиране на услугата?
Авансова абонаментна такса по избрания план за следващия отчетен период
Пропорционална месечна абонаментна такса по избрания абонаментен план за периода от активирането на услугата до издаването на първата фактура.
Потребление от използвани услуги от дата на активиране на услугата до издаване на първата фактура.
Пример: Услугата ти е активирана на 15.04, а датата на издаване на твоята първа фактура е 01.05. Фактурата ще съдържа следните елементи:
Пропорционална абонаментна такса за периода 15.04 – 30.04
Авансова абонаментна такса за периода 01.05 – 31.05
Можеш да преглеждаш своите месечни фактури в уеб портала Yettel, както и в мобилното приложение Yettel.

В първата си фактура след промяна на условията по договора ще видиш следните суми, свързани с месечните такси:
 

  • приспада се авансово заплатената месечна такса от стария план, пропорциоанлно на използвания период до преподписване на договора;
  • начислява се месечна такса по твоя нов план, пропорционално за броя дни от влизане в сила на новия план до края на отчетния период;
  • начислява се авансова месечна такса по новия план за следващия отчетен период.
     

Пример: Бил си на план с месечен абонамент 30 лв./15.34 евро и преминаваш на план за 40 лв./20.45 евро месечна такса. Датата на фактуриране се запазва, а именно 20-то число. На 10.04 влиза в сила новият план. На 20.04, когато излиза фактурата ти, ще се отразят следните такси:

приспада се пропорционална сума от авансово заплатената месечна такса по стария план. Предплатил си 30 лв./15.34 евро за използване на стария план за 30 дни (пропорционално на дните се получава така, че заплащаш по 1 лв./0.51 евро на ден), но всъщност си бил на него 20 дни и ти се възстановяват 10 лв./5.11 евро
начислява се месечна такса по новия план, пропорционално за броя дни от влизане в сила на новия план до края на отчетния период. От 10.04 до 19.04 си използвал новия план и заплащаш само за тези дни.
начислява се авансова месечна такса по новия план за следващия отчетен период.


Пример: Бил си на план с месечен абонамент 30 лв./15.34 евро и преминаваш на план за 40 лв./20.45 евро месечна такса. Датата на фактуриране се запазва, а именно 20-то число. На 10.04 влиза в сила новият план. На 20.04, когато излиза фактурата ти, ще се отразят следните такси:

Ако направиш промяна на плана си по средата на отчетния период, ще получиш пропорционално количество минути:

Минути от стария план за дните, в които е бил активен номерът. Например, ако в стария план имаш 300 минути на месец и си бил на него 15 дни, ще получиш 150 минути.
Минути за новия план, изчислени пропорционално за дните, в които си го използвал. За другите 15 дни ще получиш половината от минутите по новия план. Например, ако по него имаш 1000 минути, ще получиш 500.
Ако през съответния отчетен период си изговорил повече минути от тези, които се полагат, разговорите ти ще се таксуват.

След спиране на входящите и изходящите обаждания на номера в твоята първа фактура ще видиш следните такси:
 

  • Пропорционална месечна такса от датата на активиране до издаването на фактурата. Това означава, че ще ти се начисли сума за плащане, спрямо времето от датата на активиране на твоя план до датата на издаване на следваща фактура.
  • Авансова месечна такса за следващ отчетен период.
    Можеш да ползваш и минутите в количество, пропорционално на дните, през които е бил активен номерът.

Пример: Месечният ти абонамент е 30 лв./15.34 евро и получаваш по 300 минути месечно. Датата на фактуриране е 20-то число и номерът е бил спрян двустранно заради неплатени задължения. Ти си заплащаш и го активираш на 10-то число. Следователно това, което получаваш, е пропорционално 100 минути за оставащите 10 дни до излизане на фактурата на 20-то число от месеца.

В този случай, ще бъде начислена месечна такса, която също е частична и пропорционална спрямо оставащите дни – 10 лв./5.11 евро за 10 дни. Ще трябва да платиш и пълна такса в размер на 30 лв./15.34 евро за започващия отчетен период.

Петък с Yettel с нова визия

Играй всеки петък в приложението

Към приложението

Изтегли от

Google Play App Store App Gallery
Smartwatches