Етика и съответствие
Ние в Yettel сме обединени по отношение на прилагането на най-високи стандарти на етика, почтеност и професионално поведение.
Сигналите могат да са насочени срещу служител, членове на ръководството и органите на управление, клиенти, доставчици на Yettel България, както и срещу трети, свързани с Yettel лица. Сигналът за нарушения трябва да е свързан с твои настоящи или минали работни дейности в Yettel, чрез които, си получил информацията за нарушението. Този канал за подаване на сигнали не се прилага за нередности или неудовлетвореност на клиенти или потребители на услугите, предоставяни от Yettel - подобни жалби може да подадеш тук.
Можеш да подадеш устно или писмено сигнал за нарушение чрез създадения в Yettel вътрешен канал за сигнали.
Сигналът следва да се подаде до длъжностното лице по разглеждане на сигнали за нарушения (длъжностно лице) по един от следните начини:
• уеб форма
• на електронен адрес: compliance@yettel.bg;
• на телефон +359 898 400 123;
• по време на лична среща с длъжностното лице (среща се запазва на горепосочения телефон)
• с писмо до адрес: гр. София 1766, ж,к, Младост 4, Бизнес парк София, сграда 6. В случай на подаване на сигнала чрез писмо, моля да обозначиш писмото като “Поверително” и да посочите като получател длъжностното лице, отговорно за приемане, регистриране и разглеждане на сигнали.
При писмено подаване на сигнала можеш да попълните формуляр по образец на Комисия за защита на личните данни (КЗЛД). Ако не използваш формуляра или уеб формата, сигналът следва да съдържа: три имена, адрес, телефон и електронен адрес, ако има такъв; имената на лицето, срещу което се подава сигналът и неговата месторабота, ако сигналът се подава срещу конкретно лице и то ти е известно, конкретни данни за нарушение или за реална опасност такова да бъде извършено, място и период на извършване на нарушението, ако такова е извършено, описание на деянието или обстановката и други обстоятелства, доколкото такива са ти известни, дата на подаване на сигнала, подпис, електронен подпис или друга идентификация на подателя. Формуляр за регистриране на сигнална по образец на КЗЛД можете да достъпите тук.
Сигналът за нарушения следва да попада в някои от областите от обхвата на Закона. За да бъдат разгледани подадените от теб сигнали при условията и в сроковете, описани по-долу, е необходимо със сигнала да се навеждат твърдения за нарушения в някоя от следните области:
• обществените поръчки, финансовите услуги, продукти и пазари и предотвратяването на изпирането на пари и финансирането на тероризма, безопасността и съответствието на продуктите, опазването на околната среда, защитата на потребителите, защитата на неприкосновеността на личния живот и личните данни, сигурността на мрежите и информационните системи;
• нарушения, които засягат финансовите интереси на Европейския съюз (измами, засягащи финансовите интереси на Съюза);
• нарушения на правилата на вътрешния пазар, включително правилата относно конкуренцията и държавните помощи;
• трансгранични данъчни схеми, чиято цел е да се получи данъчно предимство, което противоречи на предмета или на целта на приложимото право в областта на корпоративното данъчно облагане;
• извършено престъпление от общ характер, за което сигнализиращото лице е узнало във връзка с извършване на своята работа или при изпълнение на служебните си задължения;
• правилата за заплащане на дължими публични държавни и общински вземания, трудовото законодателство или законодателството, свързано с изпълнението на държавна служба.
Да, в Yettel сме предприели технически и организационни мерки за опазване на твоята поверителност, като тя също е гарантирана и от Закона.
Искаме да насърчим и улесним подаването на сигнали, без страх от ответни действия.
Въпреки че сигналът съдържа твоите данни, те няма да бъдат споделяни с други лица освен за целите на проверката при стриктно спазване на Закона, вътрешните ни правила за разглеждане на сигнали за нарушения, адресирани до Yettel и Политиката за лични данни при приемане и разглеждане на сигнали за нарушения.
Ако подаденият от теб сигнал е в съответствие със Закона, не могат да бъдат използвани ответни действия срещу теб - забранена е всяка форма на трудовоправни, личностни, дискриминационни, търговскоправни ответни действия, заплахи или опити за такива действия, когато тези действия имат характера на репресия и поставят или могат те да поставят в неблагоприятно положение. Ползваш се с тази защита по Закона от момента на подаване на сигнала ако сте имал основателна причина да считате, че подадената информация за нарушението е била вярна към момента на подаването на сигнала. Със защита, в този случай, се ползват и твоите близки и колеги, подпомогнали те за подаване на сигнала, както и юридическите лица, в които притежаваш дялово участие или за които работиш.
В Yettel насърчаваме приоритетното подаването на сигнали чрез нашия вътрешен канал, за да осигурим бързо предотвратяване на нарушението или отстраняване на последиците от него. Вярваме, че ние сме тези, които в най-голям интерес от създаването на работна среда, в която всеки се чувства свободен да изрази мнението си и да сигнализира за нарушения.
Въпреки това, може да подадеш сигнала си и до КЗЛД:
по имейл на whistleblowing@cpdp.bg
по поща на адрес: София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2, или устно – на място в КЗЛД на адрес: София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2.
Пълна информация може да намерите на интернет страницата на комисията: https://www.cpdp.bg/index.php