Тази елха не е като другите. В нейната огледална повърхност всеки може да се огледа, а вместо коледни играчки да открие послания, които провокират размисъл.
За втора поредна година инсталацията „Огледай се“ поставя важни въпроси чрез силата на изкуството – по различен и привличащ вниманието начин. Петметровата огледална конструкция се намира в градина „Кристал“, където софиянци и гости на града могат да се огледат в повърхностите ѝ до 10 януари 2026 г.
Миналата година огледалната елха отправи силно послание за толерантността. Тази година тя обединява аудио и визуален разказ в цялостно изживяване, като насочва вниманието към начина, по който възприемаме информацията около нас – в телефона и в онлайн средата.
Къде е границата между факт и мнение? Кое е вярно и кое – не? Как всеки от нас вижда света и защо е важно понякога да вдигнем поглед от екрана и да погледнем отвъд познатото? Това са само част от въпросите, които повдигаме с нея. Затова и призивът ѝ се събира в думите „Огледай се. Заслушай се.“
Автори на идеята са агенцията за градски комуникации Imp-Act Agency и артистът Филипина Стаменкова, известна със своите огледални пластини и повърхности. Изработката е дело на творческото ателие Woood.
Проектът е част от дългогодишните усилия на Yettel да развива дигиталните умения и да насърчава отговорното използване на технологиите.
Вече почти 20 години провеждаме програмата „Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения“ – нашата най-мащабна инициатива в подкрепа на дигиталната грамотност. Образователните ни проекти – Digital Scouts за деца, Академията за учители и тематичните срещи с родители – са само част от стъпките ни в тази посока. През 2024 г. достигнахме до над 82 000 души с теми, свързани с дигиталната грамотност и безопасността онлайн.



