Skip to main content
Submitted by Anonymous (not verified) on
Components library

Планирана актуализация на системи във връзка с въвеждането на еврото

 

Във връзка с въвеждането на еврото като официална валута в България, Yettel ще извърши планирана актуализация на своите системи, която ще започне на 31 декември 2025 г.

 

Поради това е възможно временно да нямате достъп до управлението на някои услуги, например:
· проверка на сметка и потребление;
· закупуване, активиране и деактивиране на различни допълнителни пакети/услуги;
· зареждане на предплатени карти;
· заплащане на услуги чрез „Плати с Yettel“.

 

Възможно е забавяне на SMS съобщенията, свързани с лимита за мобилни данни в роуминг, включително известията за неговото достигане.
 
Приложението Yettel също ще е временно недостъпно.
 

Съветваме ви най-късно до 17:00 ч. на 31 декември 2025 г. да:
· активирате нужните допълнителни пакети (за минути, SMS и MB в България и в роуминг);
· активирате нова SIM карта или да заявите смяна на съществуваща;
· закупите допълнителен пакет или да презаредите картата си, ако използвате предплатена услуга.

 

Важно: Планираната актуализация няма да засегне основните ви услуги – ще можете спокойно да провеждате разговори, да изпращате и получавате съобщения и да използвате мобилните си данни.

 

Нашите екипи работят с приоритет, за да направят прехода към новата валута максимално плавен и спокоен за вас.
 

България в еврозоната

 

България вече е част от еврозоната, а еврото е официалната валута в страната.
Като твой партньор и отговорен бизнес, събрахме най-важното, което трябва да знаеш, за да се чувстваш спокоен и подготвен.

 

Какво означава това за теб?

 

· Превалутираме цените от лева в евро съгласно Закона за въвеждане на еврото в  Република България, при пълна прозрачност и без допълнителни такси или надценки.
· Няма промяна в условията на твоя договор/услуги и не дължиш допълнителни такси.
· Няма нужда да подписваш нов договор или да извършваш каквото и да е действие.

 

Как се превалутират цените?

 

Yettel превалутира цените от лева в евро, като стриктно следва Закона за въвеждане на еврото в  Република България, при пълна прозрачност и без допълнителни такси или надценки.
Цените в евро се изчисляват по официалния курс на Българската народна банка – 1.95583 лв. за 1 евро, като получената сума се закръглява до втория знак след десетичната запетая.
 
 

Пример: ако клиент има месечна такса от 30 лв., след въвеждане на еврото месечната такса ще бъде 15.34 €. В конкретния случай сметката е 30 лв. ÷ 1,95583 = 15,33875 €. След прилагане на математическото правило за закръгляване до два знака след запетаята се получава 15,34 €.
Всеки клиент може да изчисли лесно дължимата сума за своите услуги, като раздели дължимата сума в лева на 1,95583 и извърши закръгляване до два знака след десетичната запетая.

 

Какво предстои?

 

1 – 31 януари 2026 г. | Плащания в лева или в евро
В този преходен период както левът, така и еврото са законно платежно средство.
Плащанията се извършват и в двете валути, като рестото се връща в евро (освен в случаите, в които търговският обект няма достатъчна наличност в евро).

Съвет от Yettel

 

За по-голямо удобство през първите месеци след въвеждането на еврото ти препоръчваме да плащаш онлайн – с карта или чрез Apple Pay/ Google Pay – директно през приложението Yettel. Така можеш да заплатиш месечните си сметки бързо, сигурно и лесно от твоя телефон.

1 януари – 8 август 2026 г. | Двойно обозначаване на цените (евро/лева) 
Цените се изписват в двете валути, като водеща е цената в евро (евро/лева).
 


От 1 февурари 2026 г. | Плащания само в евро
От тази дата еврото става единствената валута в България.

 

От 9 август 2026 г. | Обозначаване на цените само в евро
Двойното обозначаване приключва. Всички цени се посочват само в евро

 

Какво се променя?

 

До 8 август 2026 г. двойното обозначаване (евро/лева) ще се използва за всички цени и плащания, както и за сумите по фактурите. Това включва:
 


· цените на всички продукти/услуги в нашите магазини;
· цените на всички продукти/услуги в дигиталните ни канали – уебсайт, мобилно приложение, онлайн магазин;
· цените на всички продукти/услуги в нашия месечен каталог;
· месечните фактури: общата сума за плащане се посочва в евро/лева, а отделните стойности – само в евро;
· крайната сума по фактурата за закупена стока или услуга;
· всички SMS съобщения, които съдържат информация за цена.

 

Договори и резюмета към сключен договор

 

С въвеждането на еврото всички суми, които заплащаш по твоя договор, автоматично се актуализират в новата валута – без да е необходимо действие от твоя страна и без промяна в условията.

При въпроси

 

Ако имаш допълнителни въпроси, можеш да се свържеш с нашия екип за обслужване на клиенти през онлайн формата тук. Нашите колеги ще ти съдействат.
Още полезна и актуална информация ще намериш на официалната страница за приемането на еврото в България на Министерството на финансите и Българската народна банка: www.evroto.bg 

Често задавани въпроси

Обща информация

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.

Christmas every day with Yettel

Discover the Christmas scratch card in the Yettel app and enter every day for super prizes.

To Yettelapp
Smartwatches